05 mayo 2010

Un cuentu del Diañu Burlón

El Diañu Burlón
El Diañu Burlón ye un ser de la mitoloxía asturiana, anque tamién existe n'otres partes del norte d'España y en dellos llugares d'Europa.
Ye un diañu que casi siempre se presenta disfrazau d'animal y el so oxetivu ye gastar bromes y chances más o menos pesaes a los habitantes de los pueblos y aldees, na cultura popular asturiana hai múltiples hestories, cuentos y leyendes relativos al Diañu Burlón.
Esti cuentu cuntarenmelu a mi  va munchos años en Villaescusa persones yá sumíes de les que guardo buenes alcordances
Cunta lo que-y paso a un paisanu que tornaba a Villaescusa dempués d'asistir al mercáu selmanal de los xueves en Colunga.
Esti home que-y gustaba aprovechar bien el día subía al escurecer escontra Villaescusa pel camín del Roblón.
Al llegar cerca del llugar llamáu La Indiana, vio de lejos daqué de color blancu que se movía a la vera del camín, según se fui averando pudo comprobar que se trataba d'un pequeñu corderu que paecía tener una pata rota.
Pensando que seria de dalgún vecín del pueblu,  cogiolu, echolu al llombu y continuo xubiendo escontra'l pueblu, pero l'animal cada vez se diba faciendo mas y mas pesáu llego un momentu que l'home yá nun podía soportar la carga.
Párose un momentu y disponíase a dexar el corderu nel suelu pa descansar un pocu, cuando de sópitu noto'l so llombu totalmente moyau, coles mesmes que l'animal dio un saltu y alejose camín alantre glayando en medio d’una risa burlona esta frase:

“Je, Je, Je, que te mexuque, Ji, Ji, Ji, que mexe per ti” 

Nesti momentu fui cuando l'home diose cuenta que fuera victima d'una chanza nesti casu pesada y moyada del Diañu Burlón, esta vez disfrazau d'inofensivu corderu.


No hay comentarios: